Technické služby Nového Jičína zprovoznily Senior a baby taxi. Zajišťováno bude dvojicí elektromobilů od ČEZ ESCO.

„Věříme tomu, že ekologická a levná doprava má smysl a budoucnost. Rádi proto otestujeme dvojici elektromobilních dodávek upravených pro přepravu dětí a seniorů po městě,“ uvedl starosta Nového Jičína Jaroslav Dvořák. Jedno vozidlo bude předáno dnes, druhé začátkem léta. Jejich dobíjení bude zajištěno z připravované stanice umístěné v areálu Technických služeb města Nový Jičín.

Nissan eNV200 s pohonem předních kol charakterizuje výkon 80kW, kapacita baterií 24 kWh, dojezd na jedno dobití 163 km a zrychlení z 0 na 100 km/hod za 14 vteřin.

Podobně jako další sídelní celky v celém Moravskoslezském kraji sází i Nový Jičín na rozvoj elektromobility a její popularizace mezi domácnostmi i firmami. V budoucnu totiž může jít o jednu z cest, jak výrazně zlepšit stav ovzduší v regionu. Např. v minulosti zapůjčený elektromobil Peugeot iOn najezdil v dresu města Třinec více než 7 tisíc kilometrů a mezi úředníky získal v městském provozu popularitu díky dobrému zrychlení a snadnému parkování.

„Jsme rádi, že Nový Jičín je dalším z průkopníků rozvoje elektromobility v regionu. Věříme, že elektromobily naplní očekávání. Aktuálně připravujeme další kroky, které přispějí k rozšiřování elektromobility v  kraji,“ dodává Martin Řezáč, ředitel strategie a člen představenstva ČEZ ESCO.

Po Praze je Moravskoslezský kraj regionem s nejvyšší hustotou dobíjecích stanic pro elektromobilisty v ČR. Aktuálně tu funguje celkem 13 veřejných dobíjecích stanic Elektromobility ČEZ, z toho tři rychlodobíjecí (dvě v Ostravě a jedna ve Frýdku-Místku). Kromě Nového Jičína mají s elektromobily od Skupiny ČEZ zkušenosti např. Ostrava, Karviná, Havířov, Třinec nebo Krajský úřad Moravskoslezského kraje.

Po loňských 400 nových registracích elektromobilů se aktuální počet elektromobilů v tuzemsku přiblížil metě dvou tisíc vozů. Jen od začátku roku 2012 na českých silnicích začalo jezdit více než 1600 elektromobilů, nejvíce jich bylo zaregistrováno právě loni a v roce 2015. Při uvažovaném průměrném nájezdu jednoho vozu cca 15 tisíc kilometrů ročně se celková spotřeba elektřiny pro tento objem elektrických aut pohybuje kolem 3 milionů kWh, tj. ekvivalent roční spotřeby více než 1 200 domácností.

Podle Memoranda a Akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice jsou elektromobilita a digitalizace základními kameny rozvoje tuzemského automobilového průmyslu. Memorandum bylo loni podepsáno zástupci Vlády ČR a sdružení AutoSAP za účasti Skupiny ČEZ.

Fotogalerie