Vzhledem k tomu, že se elektromobil skládá z méně pohyblivých částí než běžný vůz, jsou výdaje na jeho údržbu o hodně nižší a návštěvy servisu vzácnější. Nepotřebuje totiž olej, nemá například převodovku ani spojku. Obecně se uvádí, že náklady na údržbu jsou přibližně třetinové.
Jízda v elektromobilech je oproti klasickým automobilům se spalovacími motory finančně výhodnější a ročně lze s nimi ušetřit i desetitisíce korun za naftu či benzín.
Vše je dáno zejména tím, že se zatím neprodukují ve velkých objemech. To se ale začíná velmi rychle měnit a s tím se předpokládá i pokles ceny. Vliv na cenu má zejména baterie elektromobilu, jejíž technologie se neustále parametricky zlepšuje a také zlevňuje. Současně je třeba si uvědomit, že elektromobily často disponují vyšší výbavou než vozy, se kterými jsou srovnávány. Jsou z principu vždy "automaty", ale např. mají také navigační systémy a displeje mají běžně ve standardní výbavě.
Dotační programy v Česku mohou využít města, obce a také firmy mimo hl. m. Prahy. Současně je možné využít např. služeb operativního leasingu a tím nenést riziko zůstatkové hodnoty vozidla.
Ano, tato služba je na trhu dostupná. Služba je určena pro zákazníky, kteří se nechtějí o nic starat, ani investovat do nákupu automobilů.